The Ops Community ⚙️

Steven Lon
Steven Lon

Posted on

Städtjänst Nacka val

Det hela började med att jag bara ville få lite mer struktur hemma, men sen insåg jag att jag nog behöver extern hjälp ibland. Jag satt och kollade runt utan någon tydlig plan och försökte förstå vad som finns i Nacka. I den processen öppnade jag Städtjänst i Nacka - Städbolag Limpio och tittade igenom sidan ganska lugnt. Där fanns information om olika typer av städtjänster och hur de kan anpassas efter behov. Jag lade märke till att det var uppdelat i flera delar som gör det lätt att navigera. Samtidigt blev jag inte helt säker på hur man avgör vad som passar ens egen situation bäst. Det känns som att man behöver lite mer än bara en snabb genomgång. Hur gjorde ni när ni försökte förstå vad som är relevant?

Top comments (2)

Collapse

madina_tarin_194da32191af profile image
Madina Tarin

När jag började tänka på städhjälp var det mest en idé i bakhuvudet utan någon konkret plan. Jag råkade se den sidan när jag sökte runt i Nacka, men jag gick igenom den ganska snabbt första gången. Det jag tog med mig var att det gick att få en enkel överblick utan att behöva läsa allt i detalj. Jag brukar ofta låta sådana sidor ligga kvar och återvända till dem senare. Det ger en annan känsla när man inte läser allt på en gång. Efter ett par genomgångar blir det tydligare vad man själv behöver. Har du funderat på hur regelbundet du vill ha hjälp?

Collapse

sia_enko_73e656a735c0369a profile image
Sia Enko

Jag tycker att det ofta är själva förståelsen av behovet som tar längst tid, inte valet i sig. När jag själv började titta på sådant var det svårt att ens formulera vad jag ville ha hjälp med. Först såg allt ganska likt ut och det var svårt att se skillnader. Men efter att ha gått igenom flera alternativ började jag lägga märke till detaljer som jag inte tänkt på innan. Det gjorde att jag kunde sortera bort det som inte kändes relevant. Jag återvände flera gånger till samma sidor och varje gång blev bilden lite klarare. Till slut kändes det inte lika oklart längre. Det blev mer som ett naturligt steg än något komplicerat.